Toimitus: 1-5 arkipäivää 

Toimitus paikkakunnat:
Pääkaupunkiseutu, Tampere ja lähiseutu, Turku ja lähiseutu, Porvoo, Raasepori, Kotka,
Muille paikkakunnille sopimuksen mukaan.

Minimitilausmäärä 50 euroa.

Tuotteilla ei palautus tai vaihto oikeutta, reklamaatiot käsitellään aina erikseen.

Kalamakasiini Oy kalakauppa-verkkokaupan toimitusehdot

1. Yleisesti

Nämä ehdot ovat Kalamakasiini Oy kalakauppa-verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa” tai ”Kalamakasiini Oy ”) sopimusehdot, joita sovelletaan Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden ja lahjakorttien kauppaan Kalamakasiini Oy ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Näitä ehtoja sovelletaan Verkkokaupan kuluttaja- ja yritysasiakkaisiin.

Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen Verkkokaupasta.

2. Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata tuotteita Verkkokaupan ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan on oltava yli 18-vuotias ja hänellä on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas voi olla myös yritys, mutta tällöin kuluttajansuojalainsäädäntöä ei sovelleta Asiakkaaseen.

3. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Kalamakasiini Oy toimii henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Kalamakasiini Oy Tietosuojakäytäntöön voi tutustua täältä.

4. Tuotteiden tilaaminen ja tilauksen sitovuus

Tuotteita tilataan Verkkokaupan ohjaamalla tavalla.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin vain sähköpostitse antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

5. Verkkokaupan lahjakortti

Asiakas voi ostaa Verkkokaupasta lahjakortin. Lahjakortin myöntää Kalamakasiini Oy. Lahjakortti sisältää sen rahallisen arvon, joka lahjakortille on maksettu Verkkokaupassa. Lahjakortille voi asiakkaan valinnan mukaan ladata asiakkaan haluaman summan. Lahjakortille ei kerry korkoa.

Lahjakorttia voi käyttää ainoastaan Verkkokaupan tuotteiden tilaamiseen. Verkkokaupan tuotteiden toimittamiseen sovelletaan näiden ehtojen kohtaa seitsemän (7) (toimitustavat ja toimituksen vastaanotto), jonka mukaan Verkkokaupan tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella.

Lahjakortin maksamisen jälkeen, lahjakortti lähetetään Asiakkaan valinnan mukaan joko Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai postitse Ostettaessa kalatuotteita (muita tuotteita kuin lahjakortteja), toimituskulu veloitetaan asiakkaalta.

Lahjakortti on voimassa ikuisesti. Lahjakorttia ei voi vaihtaa käteiseksi.

Asiakas on vastuussa lahjakortista ja Kalamakasiini Oy ei vastaa kadonneista, varastetuista, tai luvattomasti käytetyistä lahjakorteista. Jos Asiakas antaa lahjakortin toiselle henkilölle, Asiakkaan vastuulla on kertoa lahjakorttiin liittyvistä ehdoista.

6. Peruuttamisoikeus

Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei ole myöskään Verkkokaupan yritysasiakkaiden tilauksiin.

Kuluttaja-asemassa olevalla Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Verkkokaupan lahjakortin osto neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa lahjakortin vastaanottamisesta. Asiakkaan tulee tällöin olla yhteydessä sähköpostitse Kalamakasiini Oyn asiakaspalveluun (info@kalaauto.fi). Asiakkaan tulee ilmoittaa tilausnumero, joka on mainittu tilausvahvistuksessa sekä tilinumero, jolle palautus suoritetaan. Peruuttamisoikeutta koskevan ilmoituksen vastaanottaminen vahvistetaan Asiakkaalle sähköpostitse.

7. Toimitustavat ja toimituksen vastaanotto

Tuotteiden toimitus tapahtuu Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen kolmannen osapuolen toimesta. Tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella. Toimitusalueen voi tarkistaa Verkkokaupan toimitusalueluettelosta postinumeron perusteella.

Toimituspäivä- ja aika vahvistetaan tilauksen yhteydessä. Kulloinkin valittavissa olevat toimituspäivät ja kellonajat ovat nähtävillä Verkkokaupan toimitusinformaatiosta. Asiakkaan tulee olla vastaanottamassa lähetystä ilmoitettuna aikana tai huolehtia siitä, että hänen valtuuttamansa henkilö voi vastaanottaa tilatut tuotteet. Asiakas saa tekstiviestimuistutuksen toimitusajasta toimituspäivän aamuna.

Kalamakasiini Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Verkkokaupassa tai Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä heitä tavoiteta. Mikäli Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla vastaanottamassa toimitusta sovittuna aikana, toimitusta ei jätetä toimituspaikalle tuotelaadun ja tuoreuden takaamiseksi. Mikäli lähetystä ei voida luovuttaa Asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen lähetys palautuu eikä lähetystä hyvitetä.

Mikäli toimitus viivästyy tai näyttää viivästyvän muusta kuin Asiakkaasta johtuvasta syystä, Kalamakasiini Oy pyrkii olemaan Asiakkaaseen yhteydessä sopiakseen uudesta toimitusajasta.

8. Vastuun siirtyminen

Kalamakasiini Oyn vastuu tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta kestää toimituksen luovutushetkelle saakka. Tuotteiden toimittaja pyytää Asiakkaalta tai hänen valtuuttamaltaan kuittauksen varmistaakseen turvallisen toimituksen Asiakas on vastuussa tuotteen oikeinlaisesta säilytyksestä luovutushetken jälkeen.

9. Hinnat ja toimitusmaksu

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Toimitusmaksu ilmoitetaan erikseen. Toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin Asiakas vahvistaa tilauksen.

10. Tuotteiden saatavuus

Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi.

11. Tilausvahvistus ja kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen/kuittiin merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat.

12. Maksaminen

Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle verkkokaupassa tarjolla olevista vaihtoehdoista. Maksutapoina hyväksytään yleisimmät pankki- ja luottokortit sekä kaikkien kotimaisten pankkien verkkopankkimaksut. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

13. Tuotteiden tarkistaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet korvataan toimittamalla vastaava tuote tilalle. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun puh. 010 29 29 500 tai info@kala-auto.fi. Reklamaatioon tarvitaan ostoskuitti tai lähetyksen vastaanottokuitti .

Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).

14. Vastuunrajoitus

Kalamakasiini Oy ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai siitä, että Verkkokauppa ei ole käytettävissä.

Näillä ehdoilla ei rajoiteta Kalamakasiini Oyn kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

15. Ylivoimainen este

Kalamakasiini Oy ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Kalamakasiini Oy tai sen alihankkijoiden tai toimittajien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).

16. Verkkopalvelun tai näiden ehtojen muuttaminen

Kalamakasiini Oy voi muuttaa Verkkopalvelua ja näitä ehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat ehdot ovat nähtävissä Kalamakasiini Oyn kotisivuilla.

17. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näitä ehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kalamakasiini Oy ja Asiakkaan väliset riita-asiat ratkaistaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos Kalamakasiini Oy ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista ratkaista myös kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi), jonne kuluttaja-asiakas voi viedä asian oltuaan ensin yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti suomalaisessa tuomioistuimessa.

18. Asiakaspalvelu

Kalamakasiini Oy
Koskelontie 14 B
02920 ESPOO
Puh. 010 29 29 500
Email info@kala-auto.fi
Y-tunnus 2761251-7

19. Ylläpitäjä

Kalamakasiini Oy
Koskelontie 14 B
02920 ESPOO
Puh. 010 29 29 500
Email info@kala-auto.fi
Y-tunnus 2761251-7